keskiviikko 31. maaliskuuta 2021

Seinäesillepanon suunnittelu

Ikean muskotblomma ruukun ympärille tehty seinäesillepanosuunnitelma. Tehtävässä piti ottaa huomioon mittasuhteet ja suunnitella esillepano power pointia käyttämällä. Valmiiksi oli valittu vain muskotblomma ruukku, jonka ympärille piti etsiä sopivat tuotteet ja asetella ne valmiiksi määriteltyihin hyllyihin. Hyllylevyjen paikat sai suunnitella itse, mutta kokoa ei voinut muuttaa.

Seinäesillepanon suunnitelma


Suunnitelmassani isoimmat asiat ovat alahyllyillä, sillä ne ovat tarpeeksi suuria, jotta ne selkeästi näkee. Oikeaan reunaan laitoin puutarhavälineet ja kastelukannut, ne tuntuivat hyviltä tuotteilta heräteostoksiksi, myös ylähyllyn aurinkokennovalo voisi olla heräteostos. Hyllyissä on kasveja, joita muskotblomma ruukkuun voi istuttaa. Ruukut mahtuvat myös kasvihuoneeseen ja niissä voi silloin kasvattaa esimerkiksi taimia. Kasveja sijoittelin sinne tänne raikastamaan esillepanoa.

tiistai 30. maaliskuuta 2021

Käyttöyhteystuotteet ja lisämyynti

Tehtävässä mietittiin lisämyynnin merkitystä. Mietitään käyttöyhteystuotteita kahteen hyvin eri tyyppiseen polkupyörään. 
Colorful Hexagon Mind Map, tekijä Mira, Camilla, Tina

Seinäesillepano harjoitus

 Tehtävänä oli ryhmän kanssa luoda annetuilla tavaroilla tuoteseinä. Teimme power pointilla suunnitelman tavaroiden tarkoista paikoista, ja mietimme miksi halusimme asetella ne juuri sillä tavalla.

Hyllyasettelu


Perustelut

  1. Värikoodilla löydät helposti haluamasi värisen tuotteen aina samalta pystyriviltä.
  2. Kylpytakit roikkuvat alimmaisina, eivätkä täten vie suurimman huomion keskitilaa.
  3. Tavaroiden etsiminen on helppoa kun ne menevät suuresta pieneen, alhaalta ylöspäin.
  4. Oikealla puolella katseenvangitsijana eri tavalla järjestellyt hyllyt saattaa lisätä heräteostoksia.
  5. Tämä on kaikinpuolin selkeä seinä, josta tavarat on helppo löytää.

Seinäesillepanot mind map

 Tehtävänä miettiä ja tutkia ryhmässä seinäesillepanon sääntöjä ja luoda niistä mind map canvaa käyttämällä.

Pink Essay Mind Map, tekijä Mira, Camilla, Tina

maanantai 29. maaliskuuta 2021

Myymälöiden graafisen materiaalin värimaailma.

 Tässä tehtävässä kuvattuna myymälöiden graafisen materiaalin värimaailmaa ja mietitty niiden vaikutuksia ihmisten käyttäytymiseen ja siihen mitä mielikuvia ne voivat luoda.


1. Prisma



Prisman graafinen materiaali on hyvin tunnistettavissa.


2. Rusta ja Kultajousi


Rustan graafisessa materiaalissa pääosassa ovat keltainen ja musta.

Kultajousi käyttää myös keltaista ja mustaa. Keltainen vaikuttaa impulsiivisiin ostopäätöksiin.


3. Gigantti


Gigantti käyttää grafiikoissaan rauhoittavaa ja luottamusta herättävää sinistä.


4. Cubus


Cubuksen graafisen materiaalin tyyli on yksinkertainen ja selkeä.


5. Finlayson


Finlaysonin pop-up myymälän graafinen materiaali on tyylikästä.


WC kyltit kollaasi

Ryhmätyönä toteutettu kollaasi canvalla. Tehtävänä oli kuvata erilaisia wc-kylttejä ja kuvailla niiden eroja ja luonnetta. Koronasta ja rajoituksista johtuen, emme valitettavasti päässeet kuvailemaan, vaan jouduimme hankkimaan kuvia muilla tavoilla.
Avaa suuremmaksi, tekijä Elsa, Camilla, Titta

Myymälöiden sisäänkäynnit

 Ryhmätyö, joka kerättiin kasaan padlettia käyttämällä. Tehtävä oli tehdä huomioita myymälöiden sisäänkäynneistä ja miettiä mitä mielikuvia ne herättävät. 

Tehty Padletilla

Olemme muuttaneet!

 Olemme muuttaneet blogin uuteen osoitteeseen !